måndag 27 oktober 2008

Mer glamour & mer färg tack!


Mina bästa vänner från Libanon var och hälsade på mig i somras. De här klänningarna hade de på sig till en middag på Kungsholmen. Underbart. Den puderrosa klänningen med vackra veck på krage och under bysten blev jag helt förälskad i. Varje gång jag besöker Libanon eller Dubai får jag sådan inspiration att "glamma till" min garderob bestående av klassiska plagg i svart och beigt. En typisk svensk garderob tror jag. "Den lilla svarta" i all ära, men jag är iallafall en som har för många av dessa. Jag vet inte vad det är, att vi är rädda att sticka ut från mängden eller så är den enkla förklaringen att den svenska marknaden endast erbjuder sådana plagg. Kvinnor i Libanon och Dubai är otroligt modemedvetna och duktiga på att snappa upp och klä sig enligt de internationella trenderna även till vardags vilket är mer förekommande än i Sverige. Eftersom jag har en planerad resa till Dubai om någon vecka kommer jag att ta med mig denna inspiration hem för att sedan visa upp för er så ni förstår vad jag menar.

Inga kommentarer: