onsdag 22 oktober 2008

Optimal hudhälsa

Eftersom huden är kroppens största organ är jag noga med att sköta om den. Väl rengjord hud är det viktigaste steget till fräsch hy. Jag använder Dermalogicas tvålfria rengöringsgel "Special cleansing gel" som tvättar bort smink och orenheter på ett kick. Därefter sprayar jag på "Multi active toner" och smörjer till sist in ansiktet med deras ansiktskräm "Skin smoothing cream". Efter den proceduren känns hyn underbart fräsch. Ett hett tips är deras scrub "Daily microfoilant" som är så mild mot huden att du kan använda den varje dag, men för mig räcker det med en gång i veckan. "Multivitamin power recovery mask" är den bästa masken jag någonsin använt. Eftersom den är fullproppad med vitaminer och fukt är den ett måste på min badrumhylla nu när luften börjar bli vinterkylig. Att alla ingredienser i Dermalogicas produkter är ekologiskt framtagna, packade i återvinningsbara förpackningar och inte djurtestade är givetvis ett stort plus. För att hitta din närmaste återförsäljare, gå in på: http://www.dermalogica.se

Inga kommentarer: