torsdag 29 april 2010

Projekt: flytt


Snart, snart, snart flyttar jag och familjen in i vårt drömhus. Åh, vad jag längtar! Synd bara att man inte kan flytta med alla sina grannar också. Vi har nämligen haft turen att ha världens bästa grannar där vi bor nu, så de kommer jag att sakna så in i pipsvängen. Men som tur är kommer jag inte ha tid att sitta och tänka på det särskilt mycket eftersom en flytt (som ni vet) innebär sjukt mycket att göra. Adressändring, kontakta försäkringsbolag, larmbolag, flyttbolag, sortera och slänga saker, sälja möbler på Blocket, homestaging, fotografering av hus, VIP-visning av hus, vanlig visning av hus, packa ned, packa upp, pust, stånk och stön. Men det är drömhuset värt. Lille Leon kommer ha en stor lekstuga på tomten som ser ut som en båt (!), med rutschkana, vidare två gungor i det fina trädet och egen sandlåda (som vi fått av våra snälla grannar). Jag får mitt efterlängtade lantkök och maken kommer att bygga en studio i ett av rummen. Jag har en känsla av att vi kommer att trivas i nya huset alla tre.

Inga kommentarer: