måndag 7 juni 2010

Bilder från sommaravslutningen

Titta så glad han blev när jag berättade att vi skulle till kyrkan för första gången. Man kan ju tro att han är smygreligiös eller nåt.
Jag: "-Hur känns det nu inför din första sommaravslutning Leon?". Leon: "Nervöst. Nervöst. Jag är så nervös att jag kan äta upp min hatt".
På plats i kyrkbänken. Leon spanade in tjejen som satt bredvid, men hon var inte ett dugg intresserad. Då blev han såhär sur och frågade: "Men mamma, om inte ALLA tjejer gillar mig, hur ska det då gå på Ladies night turnén 2029?". Jag sa: "Oroa dig inte, den där tjejen är ändå för gammal för dig".
Nyvaken och förvirrad. "-Jag somnade hemma och vaknade här. Har vi höjt taket på något vis mamma? Och köpt taklampor för flera miljoner?".
Barnkören sjöng och Leon tände ett ljus för sin farmor i himlen. En fin avslutning.

Inga kommentarer: