måndag 24 november 2008

Just nu...

...är jag mitt uppe i en nostalgi-tripp. Tv 400 visar i skrivandes stund gamla "Beverly Hills 90210"-avsnitt som uppladdning inför den nya "Beverly Hills"-serien. Jag har utvecklat en stark pessimistisk ådra tillägnad den nya serien och har redan sagt "det var bättre förr" högt och tydligt 100 gånger. Den riktiga anledningen till att jag på förhand bestämt mig för att inte tycka om den nya serien med tillhörande skådisar är att jag faktiskt är 15 år äldre än när jag, mina kompisar och resten av alla Sveriges tonårstjejer slaviskt följde "Bevvan". Nu kommer jag bara se massa fjortisar med lyxproblem. Men hey, jag hör av mig om jag ändrar uppfattning efter att ha sett det första avsnittet. För långt därinne vill jag ju ha fel och ännu en gång bli beroende av ett tv-program på samma sätt som man hade förmågan att bli innan man blivit kysst och fått nya intressen. Typ.

Inga kommentarer: