torsdag 27 november 2008

Mina favoritställen i London

TATE MODERN MUSEUM är ett måste att besöka när man är i London. Välj vilka avdelningar du vill kika närmare på, strosa runt i lugn och ro och ät lunch i restaurangen med glasfönster som ger en fantastisk utsikt över London. I deras giftshop kan man köpa planscher med berömda verk för en struntsumma (jämfört med orginalen alltså).
CRYSTAL nightclub blir det nästan lika bra fest på som Crystal i Beirut. Det kan bero på att nattklubbsvärden Dani Khairallah som tidigare var baserad i Beirut nu kör på i London istället.
ZUMA i Knightsbridge serverar japansk mat. Bättre än såhär blir det inte. http://www.zumarestaurant.com/
THE HUMMINGBIRD BAKERY på Portobello road är mitt favoritcafé. Kan även passa på att nämna att Portobello road är min favoritgata. s man blir blir glad av. Portobellott gå ch strosa i.
PRIMARK på Oxford street vid Marble Arch har gjort att flera H&M butiker fått stänga sina portar då de fått stor konkurrens av lågprismärket Primark. Sist jag var i London köpte jag två stora papperskassar med koftor, underkläder och klänningar. Det är inte superkvalité, men det är himla billigt.
NOBU är en restaurang som är värt ett besök om man är ett sushi-freak. Då det oftast är fullbokat rekommenderar jag att ringa någon vecka i förväg och boka bord. De gillar att kränga drinkar i baren innan man får sätta sig vid sitt bord så ät en bastant lunch på dagen för att slippa blodsockerfall. De har även öppet för lunch och det kan ju också vara mysigt. För telefonnummer och adress, gå in på www.noburestaurants.com/london

Inga kommentarer: