onsdag 26 maj 2010

SATC 2

Ikväll har jag en date med Miranda, Samantha, Carrie och Charlotte. Och Elin. Och mina alldeles för höga klackar. Och antagligen Compeed.
Ojsan tojsan vad laddad man kan vara! Så laddad att jag ska använda skorna som jag köpte när jag var höggravid (alltså aldrig använda). Jag och min bästa kompis Elin ska på premiären av "Sex and the city 2". När David packade ner sin smoking till Cannes sa jag lite halvbittert: "Jaså, en smoking? Jag ska minsann också klä upp mig sådär fint snart och sätta fötterna på röda mattan". Han blev lagom impad och påstod att röda mattan i Cannes slog den på Kungsgatan. Men för mig är "SATC 2" en stor grej. Jag och kompisen har sett fram emot att se filmen i månader och är laddade till max. Vi ska klä upp oss för att gå på BIO. Pensionärsvarning slog det oss idag. För några år sedan slog vi klackarna i taket till klockan 5 (på morgonen) varje lill-lördag, fredag, lördag och söndag. Det minsta problemet vi hade då var vad vi skulle ha på oss. Men nu, med en garderob bestående av "mysplagg-som-ändå-är-så-snygga-att-maken-inte-kräks-när-han-ser-en" och "gympaskor-som-är-praktiska-när-man-har-barn" vet jag inte vad jag ska göra. Man KAN inte gå på "SATC 2" och se ut som en rishög från villaförorten med barnkräks på axeln, 3 hårstrån på huvudet (håravfall pga graviditetshormoner), Bambi på hal is i höga klackar och designer-väska anno 2007. Nej, här ska trött-morsan ryckas upp och ta nya tag, nu är det jag som använder volymmousse på hårstråna, tar fram smaljeansen, dammar av de klackar jag faktiskt kan gå någorlunda normalt i och träffar min kära vän, äter popcorn och ser ut som en normal människa, kanske t o m som en MILF, inte "bara" en trött småbarnsmamma. Jag ska göra min röda matta stolt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriver som en som inte gjort annat. S...bra!!