söndag 15 mars 2009

Festival-frisyren

Gårdagens festival-frisyr skapades av min favoritfrisör Rick på Björn Axéns salong på Norrlandsgatan i Stockholm. Jag går alltid till honom inför lite större arrangemang, senast mitt eget bröllop. Igår gav jag honom fria händer att göra vad han ville vilket resulterade i en sned knut i nacken, stramt bakåtkammat och en lockig snedlugg.
Knuten gjorde Rick med hjälp av lite löshår och många hårnålar. Förutan att han alltid lyckas göra fantastiska frisyrer så är de alltid bekväma, ingenting känns stramt eller tungt. Det spelar ingen roll hur mycket löshår som används, hur många hårnålar som sätts fast eller hur mycket hårspray som sprayas, resultatet blir alltid en skön frisyr som håller i timme efter timme. Det där med "ska man vara fin får man lida pin" stämmer inte, det har Rick lärt mig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej

Vilken snygg frisyr.
Jag håller på att komma i kapp på alla bloggar, som jag följer.
Har haft fullt upp här hemma fast man inte har något jobb.
Kram