tisdag 31 mars 2009

Idag...

..sitter jag med laptopen i knät på favvo-cafeét Mocco, funderar på livet och väntar på min lunch-kompis. Jag slås av hur annorlunda livet blir när man är gravid. Igår var jag på shoppingrunda och kom hem med... stödstrumpor och gigantiska gravidtrosor (som är enormt fula trots sin lilla spetskant, men ofantligt sköööna). Inga svarta LBD (litte black dress) i mina shoppingpåsar längre. Det är ju under en begränsad period trots allt (nu är det 18 veckor kvar), men de flesta gravidkläder får en att känna sig dubbelt så otymplig som man faktiskt är. Tanten på Lindex där jag köpte gravidtrosorna blev lite sur när min spontana kommentar var ett asgarv när hon visade dessa enorma gravidtrosor (tänk Bridget Jones hudfärgade gånger 4). Hennes kommentar på mitt asgarv var: "Man behöver faktiskt inte vara sexig jämt". Och nej, tro mig, jag går inte runt och osar sexighet om kvällarna i min mysdress, fråga min man, men bara för att man är gravid behöver man ju inte känna sig som en Barbapappa. Men... kontentan av historian är att de där fula, men nödvändiga, underkläderna från Lindex fick följa med hem. Och maken har fått strikta order om att blunda när jag byter om. Men det vet jag att han inte kommer att göra, han kommer att titta och brista ut i ett likvärdigt asgarv som jag gjorde på Lindex, tappa potensen och garva lite till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !
Läser din blogg ofta ,men aldrig lämnat nån komentar...kanske lite tråkig. Jag önskar dig lycka till med bebben i magen,själv har jag två barn 3 och 5,5 år. Livet blir aldrig detsamma igen efter man fått barn, livet blir mer betydelsefullt. Håller med dig om mammatrosorna, visst är de sköna med grymt fula. När är det dax för bebben att titta ut ?
Kram Anneli

Louise sa...

Får vi veta i kcäll vilka som följer med Martin på turnèn till hösten ???????????????
Det står på ticnet att artisteran presenteras i mars och i dag är det sista dagen.
Kan bara hoppas.

Lycka til med bebisen. Jag tror alla känner igen sig i det du skriver.
Ha det gott.
MVH
Louise

FIRST LADY sa...

Tack för era kommentarer, jag blir så glad när jag får veta lite om er som läser bloggen :)

Anneli, lillkillen ska komma i början av augusti, guuud vad jag längtar :)

Louise, den 5 april kommer det avslöjas vilka de 2 hunkarna är som är med på årets turné. Vi får hålla oss några dagar till... :)

Kram på er!

Louise sa...

Tack för svaret.
Om lille bebbe inte ska komma förrens i augusti hoppas vi på en sval sommar för din del;o)
Har ett råd till dig som jag själv fick när jag väntade mitt första barn. Passa på at vila för när bebben väl kommer får maninte en chans till vila.

ha det gott och var rädd om dig och magen.
Kram Louise