måndag 2 mars 2009

Just nu...




...börjar jag förstå det där med "gravid-cravings". Jag är sugen på pizza, hamburgare, pommes, bakelser, godis, pajer, allt som är onyttigt helt enkelt. I början av graviditeten var min enda craving... grönsaker! Japp, jag var helnöjd över att berikats med den bästa cravingen en gravid kan välsignas med. Men nu är det bara transfetter som suktar. Men jag tänker inte ge efter, utan intalar mig själv att "frukt är godis" även fast vilken 5-åring som helst vet att det bara är lögn. Så nu sitter jag och knaprar på ett äpple och tycker att det smakar allt annat än schweizernöt.

2 kommentarer:

Jannie sa...

Åh stackare! Fram tills vecka 30-32 nånstans va frukt de bästa som fanns. Jag som i vanliga fall är sjukt sockerberoende tappade sötsuget totalt!! Inbillade mig att jag sugen på typ wienerbröd men när jag tuggade på det fick jag spotta ut det!! Dock vände det de sista veckorna hihi...

Fast jag hade en annan väldigt annorlunda craving... göra matlådor :-D hahahahahahaha...

FIRST LADY sa...

Matlådor, haha!

Nu verkar det som att jag är sugen på skräpmat varannan dag och nyttig mat varannan dag. Puh! Tur att det inte är varje dag man vill ha transfetter, synd om bebisen isåfall :)

Kram!