torsdag 8 oktober 2009

I helgen: fina Örebro

Bilder: Jonas Borg
Eftersom vi kommer att vara on the road på väg till Örebro imorgon & erfarenheten säger mig att tiden inte kommer att räcka till att göra ett inlägg här på bloggen under morgondagen, kommer ett inlägg idag istället. Det är mycket att komma ihåg att packa till lillkisen nämligen. Och så ska man tajma in att mata honom precis innan avfärden. Och att han har en fräsch blöja på sig. Och... Och... Ja, ni vet. Här en bild på fina Andreas från förra helgen i Norrköping.
Vår gitarrist Patrik vann Melodifestivalen med gruppen "Blond" en gång i tiden. Kommer ni ihåg låten?
Här är en av medarbetarna i Ladies night, jag vet tyvärr inte vad han heter, men visst ser det ut som att han gör något viktigt?
Här är Hugo. Hugo har varit med oss i många år. Visst är han stilig som få? Har ni tur så ser ni honom någonstans i vimlet vid arenan. Kännetecken: fin kostym, mobil med öronsnäcka och detta leendet på läpparna. Nu, ses vi i Örebro?

18 kommentarer:

Holmiz sa...

JA, vi ses i Örebro imorgon kväll! Längtar som en tokig, vet ju sen genrepet att showen är grym!

Jannie sa...

Massa grattis till er söte lille kille!
Jag har varit frånvarande pga massa saker men nu är jag tillbaka så lovar att skärpa till mig ;-)

Ska du med LN till Göteborg?

kram Jannie

ps: ja jag kommer ihåg låten..."Bara hon älskar mig"...

Anonym sa...

Hej!
Hur lång e showen? ska till Örebro i helgen.
Ska bli så kul....

Anonym sa...

Patricks låt med blond hette bara hon älskade mig,ifall jag inte minns fel.från Ronjas

FIRST LADY sa...

Hej!

Längden på showen brukar bero på publiken :), men ca 1 timme & 45 minuter.

Jannie: Välkommen tillbaka fina du & tack! Jag kanske ska till Göteborg, will let you know :)
Trevlig helg & kram!

Anonym sa...

Då kommer vi ikväll, ett galet gäng från HJO. Dit borde ni styra er kosa nån gång grabbar, Hjo är en jättefin mysig stad med vackra kvinnor! ;) See you tonight and rock my world!

Malin

Kattis sa...

Hej First Lady...
Då du verkar veta en hel del om showen och turnén så undrar jag om du vet nåt om Efterfesterna? Än så länge finns det ju ingen efterfest i Göteborg - Varför inte????
/ Kattis, mycket besviken

Malin sa...

Ser fram emot nästa helg då gänget kommer till GBG. Blir fjärde året i rad för min del och jag LÄNGTAR!

Självklart minna jag låten, 1997 och låten var Bara hon älskar mig.

First time Göteborg sa...

Hej First lady

Verkligen kul att följa din blogg nu när man skall på sin första Ladie night föreställning i Göteborg.

Tänkte bara påminna om att, ÄR det så att du behöver min hjälp med att fota (har alltid med mig kameran)Mingla, jag är social, bra på att Intervjua (gör jag ofta, Veckans barn kunde ju bli veckans Ladies-man, frågor har jag redan) Hålla i sångsamling/uppvärmning för stjärnorna ex: "huvud axlar knä och tå" funkar alltid (är förskollärare fö så det finns mer på repertoaren=)

Meen jag skulle ju behöva ett backstage pass om jag skall kunna hjälpa dig med allt detta....Såå hojta om det är så att du behöver min hjälp........

MVH First time Göteborg

Jannie sa...

Det hade varit skitkul om du kommit med hit!
Jag ska faktiskt gå på showen, har jag bestämt lite sent så här...en kompis frågade om jag ville gå med o Andreas är ju en pudding utan dess like hehe o Tornving är ju sjukt rolig!!
Vi har bestämt oss för att ha en riktig tjejhelg, och har bokat rum på Scandic Opalen, ligger ju nära o bara o man är ju rädd om frissan hehe... sen blir de party natten lång och sen släntrar vi in lagom till hotellfrukosten hahaha

Ge Leon en stor puss!!

kram

Marika sa...

Måste bara tacka för en KANONKVÄLL i Örebor igår!! TOPPEN!!!!

Marika som hade med sig sin mamma med hennes väninna. Min mamma fick denna biljett i 60 års present av mig & hon var LYRISK efteråt

Charlotta sa...

Kanonshow igår. Tyvärr kunde vi inte visa killarna hur mycket vi uppskattade showen och hur roligt vi hade eftersom en vakt tvingade oss att sitta nästan hela showen. Det var inte förrän de sista 20 minuterna vi verkligen fick ösa och dansa och ha 100% roligt. Tur att jag även var på premiären i Västerås, för där var det ös från första till sista ton. Hälsa David och gänget och tacka för de ger oss kvinnor lite glitter och glamour en (eller ett par) gång(er) om året. Såg dig, David, Martin och snyggingen Leon i lobbyn när jag lämnade frukosten imorse. Många söta killar i ditt liv =) Nu väntar vi bara på att biljetterna till 5-årsjubiléet släpps, så man har något att se fram emot. Ha det bra.

Holmiz sa...

Jättekul att träffa dig i Fredags!
Roligt att träffa Hanna också!

Showen är ju helt sjukt grym! Någonting annat kan man ju inte säga.
Maten var kanongod, efterrätten... Lovely!

Hoppas ni hade en kanonkul efterfest/personalfest!

Välkommen sa...

Var och tittade på showen i lördags i Örebro.
Måste säga att det var magiskt.
Så himla otroligt bra. Man kan verkligen snacka om att alla bjöd på sig själva.
Martins sångröst tar sig ända in i själen. Man mår bra av att höra honom sjunga.
Fantasktiskt. Hoppas på att de kör nästa år med.

Anonym sa...

Hej

Det kansske inte hör hit ,men rösta in 1000 nålar på svensktoppen
nästa helg.från Ronjas i Värmland

Petra Sandberg Holstensson / Halkatla sa...

Var och tittade på showen i Örebro på både fredagen och lördagen och tyckte att den var kanon. Fullt ös!
Det märktes oxå att killarna på scenen hade lika roligt som oss som tittade på.
(Jag minns föresten att jag såg bröderna Stenmarck uppträda i Örebro när jag var ca 15 år :) )

Jag vill dessutom ge en särskild eloge till de fantastiska dansarna!!!
På Ritz efterfest var dom nere på dansgolvet och spexade bland oss "vanliga", jätteroligt och inspirerande!
Jag älskar att dansa och fick ännu mera energi när jag märkte att dom var nere och dansade loss med oss.
Tack för en fantastisk kväll!
Och en fantastisk helg!
Kram

Marie - Cakes and Sweets sa...

Ha, ha !!!Hugo känner jag igen!
Jag har lämnat tårta till honom två år i rad i Malmö.
Vill killarna ha någon tårta i år tror du????
Kram Marie

Marie - Cakes and Sweets sa...

Grattis till lille Leon, glömde jag ju at säga.
Synd att ni inte bor närmare...
Då skulle du fått en fin tårta till
Leon.