måndag 11 maj 2009

Intervju med Tornving


Jag lyckades trots Mikael Tornvings extremt fullspäckade schema få svar på några frågor exklusivt för oss ladies. Jag skrattade mig inkontinent av hans svar och planerar att hålla mig långt borta från honom under repetitionerna eftersom graviditet + skratt = inkontinens = välkänt faktum. Men tack ändå Micke!

Vi ladies är så glada att du är med i Ladies night ytterligare ett år, vad lockade dig till att vara med igen?
Tre skäl: det var väldigt roligt sist. Jag gillar att jobba med Martin. Det psykar en del journalister.

Vad är det bästa med att vara med i Ladies night?
Om jag står straxt bakom Martin och kisar lite ser det ut som om publiken skriker åt mig.

Har du något roligt minne från turnén 2007?
Ja. I Sundsvall tog jag upp min 60-åriga faster på hotellrummet för att diskutera hur vi skulle lösa avloppet i vår gemensamma sommarstuga. Sedan fick jag skäll av några unga tjejer: "det är dålig stil, du är faktiskt gift". Det kändes inte som om det var någon mening att försöka förklara...

Är det lätt att få hybris när tusentals kvinnor skriker ditt namn och kastar upp underkläder på scen?
Det där är en myt. Hybris smittar inte genom kontakt med underkläder.

Hur känns det att jobba med Martin igen och med Andreas för första gången?
Bra tack!

Världens starkaste man är årets gästartist och ska följa med på turnén, tror du att det kommer bli mycket armbrytning i turnébussen?
Nej, han kommer ju inte ens in i bussen...

Vem tror du skulle vinna i armbrytning, du, Martin eller Andreas? Världens starkaste man lämnar vi utanför det här…
Martin vinner, Andreas kommer tvåa och jag dödar båda när dom sover så att de inte kan berätta om det.

Hur ser din väg fram till professionell komiker ut?
Ungefär som Daniel Westlings väg till hovet - jag höll på med något helt annat, var lite ouppmärksam ett ögonblick och nu är jag här.

Är du lika rolig privat som på scen? Vi har träffats och jag tycker att du är det.
Nä. Min fru är roligare.

Under 2009 kommer vi kunna se dig, förutan i Ladies night, på Tv 4 i de sex filmerna om Johan Falk (fortsättning på Noll tolerans, Livvakterna och Den tredje vågen) där du spelar chef för Gruppen för särskilda insatser. Har din bakgrund som reservofficer vid Jämtlands fältjägarregemente varit till hjälp för att sätta in dig i rollen?
Svar ja.

Eftersom du är gammal fältjägare, betyder det att du är en hård kille?
Svar nej.

Slutligen, har du ett roligt skämt på lager som du vill dela med av till alla ladies?
Jag har inget lager. Jag är som en modern bilfabrik - jag producerar skämten när kunden lagt en beställning.

Tack Mikael, å alla ladies vägnar säger jag TACK för att du är med ännu ett år! Vi ser fram emot att skratta oss förvridna av dina skämt, bli golvade av dina mörka ögon och slås av häpnad av din danstalang!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Härligt !! Kul med Thornving, härligt med en interjuv bäst var nog med lösning med avloppet...Fick mig ett gott skratt. Ska bli kul att se han igen på scen med Martin , ser fram emot detta i oktober. Ha en bra dag, här grejar vi inne idag pga pollen som min lilla har jätte ont av. Ha en bra dag !! Kram

FIRST LADY sa...

Stackars liten! Det där med pollenbesvär känns igen, hade hemska problem när jag var yngre, men det kan växa bort! Nuförtiden har jag inte hälften så vidriga besvär, så det kan du trösta din lilla med, det KAN bli bättre.

Kram!