torsdag 28 maj 2009

Lite sightseeing

Hyde park. Med min London-kompis som har en 3-åring blev det mycket parkhäng de här dagarna eftersom vädret var underbart och lill-killen älskar att fara fram på sin scooter, mata fåglar och få frisk luft.
Man kan hyra roddbåt och trampbåt i parken, det såg väldigt mysigt ut.
Buckingham palace. Drottningen var hemma i slottet denna dag. Det ser man på flaggstången som står på taket. Om den är hissad är hon hemma. Jag undrade vad hon gjorde om hon skulle känna för att gå ut och bara få en nypa luft. Finns det en innergård hon kan smyga ut på? För framsidan av slottet var fullt med människor, om hon skulle visat sig skulle det bli riktiga rabalder. Det är då man undrar varför jag och många andra små flickor ville bli prinsessor när vi var små. Fy bubblan och tack gode gud att jag inte har tusentals människor utanför mitt hus dagarna i ända. Men fina kläder har de prinsessorna, det skulle vara det isåfall.
Lillkillen vill inte bli prinsessa, han är mest intresserad av vakterna och ville kika in på slottsgården.
Vilopaus vid fontänen mittemot slottet. I nästa inlägg blir det restaurangtips.

Inga kommentarer: