måndag 4 maj 2009

Nya högar...

...med tvätt har dykt upp i vårat tvättrum. I helgen rotade jag runt i kartongerna med ärvda barnkläder som vi fått av min storasyster. Det blev en hel garderob till bebisen så nu behöver vi minsann inte shoppa särskilt mycket plagg den första tiden. Åh vad sentimental man kan bli av små bebiskläder, inte bara för att jag snart ska få barn utan även för att mina älskade syskonbarn har använt dessa och nu är de redan så himla stora.
Och också för att min gamla snuttefilt, nopprig och sliten till tusen, låg i en av kartongerna. Tänk att gamla trasor som denna kan representera själva känslan trygghet.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej !!
Härligt med barnkläder då är det första gardroben redan klar, sen får man kläder i mängder när barnet är fött ,för alla tycker det är så kul att handla små kläder.Jag köpte stl.86 själv,typ första året fick jag,nästan lite tråkigt. Ett tips köp några snuttefiltar/nallar likadana för som du säger är det en trygghet,men om de spyr ner en så finns det alltid en till,sen när dagistiden kommer finns det alltid en där på hyllan,och risken att man tappar nån finns ju med. Det är nog det bästa tipset jag kan ge dig. Kram

FIRST LADY sa...

Åh tack för tipset! En sån sak hade jag aldrig kommit på själv, orutinerad som man är :)

Stor kram!