torsdag 29 januari 2009

Favvo fina fina Peter

En av 2008 års deltagare i Ladies night, Peter Stormare, måste klassas som en av mina favoritmänniskor. Trots stjärnstatus i Hollywood är han ödmjuk, genuint intresserad av människor och sig själv rakt igenom. Supermanlig, visar känslor, ärlig. Jag kan fortsätta hur länge som helst. Just nu spelar han rollen som advokat Brack i Ibsens klassiker "Hedda Gabler" på Broadway tillsammans med Mary Louise Parker. Jag är bra sugen på att planera in ett besök i New York snarast för att se pjäsen. Han är underbar: från Dramaten till Hollywood till Ladies night till Broadway.
PS. Jag ser inte klok ut på den här bilden, men det här är Peter som jag ser honom, i Adidas- overallen och mysbyxor. Och eftersom de flesta sett honom i smoking redan bjussar jag på den här. DS.

Inga kommentarer: