onsdag 28 januari 2009

Orättvist och fruktansvärt.

Bild: Olle Sporrong
Magdalena Graaf drabbats av en blödning i hjärnan och avbryter självklart sin medverkan i "Let´s Dance". Läget uppges dock vara stabilt. Det är skrämmande att någon så ung kan drabbas av något så fruktansvärt. Mina tankar är hos familjen Graaf idag.
Min mamma var 47 år när hon drabbades av två stora strokes som gjorde henne förlamad i halva delen av kroppen. Men hennes envishet, vilja och styrka gjorde att hon idag är praktiskt taget helt återhämtad. Hon tränar flera gånger i veckan på Friskis & Svettis, kör bil och är en av mina stora förebilder när det gäller att kämpa. Den andra är min pappa som haft 4 strokes. Det är nog dags för mig att börja träna mer och äta ännu bättre.
För att läsa mer om stroke, symptom och hur du ska gå tillväga om du eller någon du känner drabbas, gå in på: http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=3112

Inga kommentarer: