torsdag 15 januari 2009

"Snygg-Matte"

I eftermiddags när jag öppnade ytterdörren stod "Snickar-Matte", "Snygg-Matte, "Let´s Dance-Matte" där. Eftersom jag trodde att det var makens bror som skulle komma förbi var det ruskigt ostädat. Typiskt att någon som sysslar med snygga hem skulle komma just när dammråttorna har fest i vårat hem. Well, well, det var bara för mig att sätta på kaffe och för Matte att sätta på sig en gasmask för att inte få en allergi-attack eller nåt. Det visade sig att maken bjudit hem honom för att få lite tips om kommande renovering av huset. Matte är verkligen grymt duktig och vet vad han pysslar med, både på snickar-fronten och numera även på party-fronten (eftersom han är nattklubbsvärd på Le Bon Palais). Hans inhopp på Ladies Night förra året var oslagbart. Han kom in med bar överkropp...sågade itu en vedkloss...sa inte ett knyst...och gick av scenen... Oslagbart! Iallafall, efter genomgången av huset är jag ännu mer peppad på renoveringen... Eller det färdiga resultatet kanske jag ska säga.

Inga kommentarer: