fredag 13 februari 2009

2:a deltävlingen

Jag måste slå ett slag för Ladies nights upphovsman och producent David Stenmarck som tillsammans med Nicklas Jarl skrivit hårdrocksbandet HEAT:s bidrag i andra deltävlingen i Skellefteå. Låten heter "1000 miles" och tro mig, den rockar!!! Kopplingen till Ladies night fortsätter: bandet signat till Peter Stormares skivbolag Stormvox.
Det andra bidraget som jag hoppas kommer gå vidare till Globen är Lili & Sussie. Jag var inte den enda tjejen som stod framför helspegeln med "Oh mama" på högsta volym, fusk-mikrofon i handen, knallrosa läppstift (jag ville vara Lili) och övade in varenda danssteg tills numret satt som en smäck. På en 80-talsfest för några år sedan var mina kompisar Elin & Elin utklädda till Lili & Sussie, jag var Anki Bagger (hon var deras bakgrundsdansare om ni inte skulle minnas det) och äntligen fick jag användning för den inlärda dansen då det blev fullskalig uppvisning. En av de roligaste festerna ever. Mina förväntningar är verkligen skyhöga på systrarna imorgon och hoppas på Lili= rosa läppstift och Sussie = rött läppstift.

Inga kommentarer: