måndag 23 februari 2009

Aquaskit

Övernattningen på Clarion sign i helgen var så mysig. Endast pga att jag var med min drömman där, inte pga miljön. Näpp, den "uppvärmda" terrasspoolen var några grader för kall så man kunde inte ligga och plaska och njuta av utsikten i mer än 10 minuter för då började man skakade av köld. Sedan var det dags för middag på den omtalade restaurangen "Aquavit", som vi numera kallar "Aquaskit". Vi skulle få en färdig två-rättersmeny. Servitören berättade inte vad det skulle bjudas på, men efter att ha frågat fick vi svaret "rå ål, lax etc", typ allt en gravid ska undvika alltså. Men servitören sa att de skulle fixa något som jag kunde äta. Deras val föll på tre små korvar med bröd som visserligen serverades på en fin tallrik, men... korv med bröd! Det åt jag i farten på stan för en tia häromdagen och förväntar mig inte få det på en finkrog. Okej, resten av middagen kan jag inte berätta om utan börja må illa, så låt oss bara lämna det vid att det inte levde upp till förväntningarna. Vi satte istället vårt hopp till den ekologiska frukosten. Men jag vet inte....ångade bacon? Ska inte bacon vara krispiga? Och kön till buffén ska vi inte tala om. Inte nog med att man fick stå i kö till den delen man hämtar pålägg till mackan, nej nej, sedan fick man snällt ställa sig i kö till delen där det fanns äggröra och ångade bacon och sedan en tredje kö till delen med frukt och youghurt. Vilket upplägg... Men mysigt, många skratt fick vi iallafall, men det är inget vi inte har hemma varje dag. Nej, Clarion sign och Aquavit får inga höga poäng hos mig.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Jag har också hört att det är många som är missnöjda.
Nästa gång jag ska till huvudstaden ska jag inte ta in där.
Visst är röda mattan härlig, ibland önskar även vi vanliga svenssons att vi kan gå på en sådan och bli fotat (fniss)
Jag glömde att sist jag åkte 48timmars kryssning så vart man fotat.(minst 8år sedan)

Ha en bra dag

KRAM CARINA

FIRST LADY sa...

Hej Carina!

Nä, ska man åka på spa och äta en god middag så rekommenderar jag varmt Hasseludden Yasuragi istället. Samma pris som Clarion samt att det ingår olika snabb-kurser i meditation, Qi Gong etc. Då kan man välja om man bara vill bada, slappa eller medverka på kurserna.

Ja, det skadar aldrig att få känna sig lite som en superstar. På ladies night brukar de lägga ut en röd matta, det tycker jag känns lite glammigt. Och förra året var Aftonbladet på plats med fotografer så man kunde bli fotad. Ladies night är nääästan liiiite som Oscars alltså :)

Kram!

Jannie sa...

Men fy va trist :(
Det är ju annars en upplevelse man ser fram emot ju!! Va bra, då vet jag att jag inte ska ta med mannen dit!
Fast när jag ska till Sthlm nästa gång så åker jag med grannfrun :-D
Då blir de bara party o shopping för heeela slanten!!
Så tips på bra uteställen rekommenderas, va för längesen jag var ute i Sthlm o då kom vi bara till The Lab sen vart jag alldeles för onykter hahaha

FIRST LADY sa...

...men Jannie, The Lab är ju bäst (det var där jag & maken träffades för första gången en helt vanlig måndag :)

Kram!

Jannie sa...

Jaha!! Va kul! Risken finns att vi kommer sitta där! Så går du förbi o ser en glad tjej i lila glasögon o en Cosmo, eller 2, i handen så är det jag ;-)

FIRST LADY sa...

Hej igen Jannie!
Jag kan även rekommendera Golden hits om ni vill dansa till schlagermusik och bara ha roligt. Det är som en strandad Ålandsbåt mitt i stan, men är himla roligt om man är på danshumör. Ligger på Kungsgatan bara ett kvarter från The Lab.

Kram!

Unknown sa...

Hej

Ja, jag minns röda mattan men aftonbladet kommer jag inte ihåg.
Kan det bero på att vi var 7st fnittriga 30-åringar som hade rymt hemmifrån, till stora huvudstaden.
Ja herregud vad roligt vi hade.

Ha det bra under helgen

Kram CARINA