torsdag 26 februari 2009

Stenålders, jag vet.

Jag slog till på en ny filofax idag. Filofax var det bästa jag visste som liten. Min första fick jag av mamma som 10-åring och den är fortfarande den bästa presenten jag någonsin fått. I timmar kunde jag sitta och fylla i den, skriva anteckningar och på högstadiet var den proppfull med brev från kompisarna. Vi gjorde så, skrev brev till varandra under lektionerna. Breven innehöll till 99% skvaller, killar och fester och needless to say är otroligt roliga att läsa idag 15 år senare. Hursomhelst, när mobiler med kalenderfunktion kom in i bilden lade jag filofaxen i en låda, men nu när jag är gravid vill jag ha en liten kalender att skriva ner småsaker i, utifall att mobilen skulle 1. bli stulen 2. ramla ner i toaletten (har hänt) 3. helt enkelt slarvas bort.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
Jag har kommit på att filfaxen har jag aldrig tappat bort, men mobilen och plånboken måste jag fråga nästan dagligen vart jag har lagt

Ha det bra.

Kram CARINA

FIRST LADY sa...

Där ser man! Då kanske jag inte behöver känna mig så stenålders iallafall :)

Kram Carina!

Jannie sa...

No way att du är nån stenåldersbrutta hörru!! Jag har oxå en filofax, en knallråååååååsa med rååååsa penna (från Åhléns). Den är även vikarierande plånbok. För när man har barn så är det bra med en betalande almanacka liksom... För handväska -forget it. Du kommer ha ett eget fack i skötväskan (trust me, jag är handväsksfetischt eller hur de nu stavas)...
Vilken vecka är du i? Spännande... minns knappt hur de va hihi... men älskade min mage!! Så mycket har jag ALDRIG älskat den ;-)


kram

FIRST LADY sa...

Haha, tack Jannie, jag började verkligen känna mig mossig innan du konstaterade att så ej är fallet :) Tack för det :) Det är ju lätt att känna sig som en gammal tant med oskön ischias som gör att jag iallafall GÅR som en tant a´la 90 år. Och är bara i vecka 16 ännu... Hoppas att bebisen får lust att lägga sig i en ny position snart så den slutar trycka på nerven.

Ha en mysig helg! Kram!

Jannie sa...

Åh vecka 16...den veckan minns jag för då kom vi hem från bröllopsresan! Såg redan då ut som Barbamama :-D
Ska rota fram ett kort på det minsann...