onsdag 3 juni 2009

Baby shopping

Idag köpte jag saker jag aldrig köpt förut. Det känns stort, overkligt och alldeles... alldeles... underbart. Ett paket med världens minsta blöjor, våtservetter, duschmousse och en liten napp fick följa med mig hem. Bara att bestämma mig för vilken napp som verkade bäst tog 15 minuter av jämförande, avvägningar och med råd av butikspersonalen lyckades jag till slut bestämma mig. Puh! Det är 9 veckor kvar till beräknat datum, men eftersom mitt ordspråk är "man vet f-n aldrig" så känns det tryggt att ha det nödvändigaste hemma iallafall. Min pappas ordspråk är "det enda man kan planera är att det aldrig blir som man planerat" och det kan ju också passa in om bebisen planerar att dyka upp närsomhelst.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å det är så häftigt, pirrigt och konstigt när man börjar kika runt på barnhyllorna i affären. Så nytt och annorlunda och mycket prylar. Ett tips på "måste"-inköp från mig är denna salva. Det är suverän, jättebra och hur dryg som helst. Har varit oumbärlig för mig med mina barn.Överlägset bäst på känsliga små röda barnstjärtar t.ex. Länk:
http://www4.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=50008

Hälsningar,
Pie.

Anonym sa...

Forts på föregående kommentar: Salvan heter Inotyol och finns på Apoteket. (Länken visar lite knasigt märkte jag...)

:-) / Pie

Lotta sa...

Hej Bella! Vad jag saknar i shoppinglistan är babyolja.
Men, den har säkert ersatts av moussen. Det fanns ju inte "förr i tiden" när jag hade småbarn. Men, då var det viktigt (liksom nu) att huden inte blev torr efter badet. Speciellt i nackvecken. Som var många på de tre små bebisarna som jag födde.
Den glada blivande mormodern

Anneli sa...

Hallo !!
Ett tips till ..salva till bröstvårtorna som du bör ha om du tänkt amma, och de har du väll ?
spännande det kommer att bli. Lycka till !!

Anonym sa...

Ïnteressant at följa dig på vegen med ditt första barn.
Man kommer ihåg hur det känndes...mitt första barn blir 14 år nu! :)
Det var en härlig tid spesielt när man kännde sig frisk och allt var bra!
Önskar dig och din mann lycka till!
Alt blir nytt och spennande!
En helt ny värld! :)
(Hoppas min svenska går bra att förstå)
Hälsningar från Jevelin

FIRST LADY sa...

Åh TACK för alla tips! Det uppskattas av en rookie som jag!

Stooooor kram på er!

Anonym sa...

Aldrig använt bröstvårtskräm.
Inotyol är toppen
Weledas barnolja underbar

NÄSSUG det bästa som har hänt mig och flickorna

Men det jag inte skulle ha kunnat leva utan...

Mjölkuppsamlare... och tjusiga bröstpads... Fråga Mia ;)

PUSSSS
Maddie

MAJA: Style & Life by Leia sa...

hihi....dom blöjorna använder Neo fortfarande:) du skulle se hur små blöjor det faktiskt finns....helt sjukt!

kram