tisdag 2 juni 2009

Helgens shopping

Jag tillhör just nu den där en procenten av Sveriges befolkning som är överlycklig att det är lite svalare väder just nu. Regn och 11 grader, perfekt! Trots helgens värmebölja är mina yttringar av tacksamhet över det mildare vädret knäpptysta (eftersom ingen vill höra på eller hålla med) men ack så högljudda att åtminstonde vädergudarna till slut bönhörde mig. Att besöka IKEA när det är 26 grader och sol ligger inte på topplistan, men eftersom jag är höggravid med minst en grad förhöjd kroppsvärme och ansiktet fullt med fräknar och pigmentfläckar, behövde jag inte ens fråga mannen 2 gånger om vi kunde åka och köpa parasoll. Efter det kunde jag sitta utomhus, njuta av skuggan i några minuter tills rastlösheten gjorde att de där parasollen inte fick jobba så mycket som det var tänkt, istället började jag rensa rabatter så ryggen höll på att gå av. Och såklart brändes i solen.

Inga kommentarer: