måndag 1 juni 2009

London shoppingen

Jag vet, jag skulle inte köpa skor denna Londonresa, men det var omöjligt.
En sommartunika som blir användbar på stranden över en bikini, på after beachen med ett par jeansshorts och på kvällen med vita stretchjeans och höga sommarklackar.
Broderade tunikor är en klassiker som alltid funkar.
Denna strandklänning kommer jag att bosätta mig i under juli månad eftersom det antagligen kommer att vara det enda plagg som då kommer gå att knyckla över gravidmagen. Det blir den eller ett tvåmanna-tält. Spännande. Jag shoppade alla plagg och skor i samma butik, Primark, som ligger på Oxford street och måste besökas om ni åker till London. Det är sjukt billigt. Första gången jag var där undrade jag varför alla gick runt med stora blå kassar och bara slängde ner kläder. Det räckte med att kolla på en prislapp för att förstå. De vita sneakersskorna (nästan exakt likadana som jag köpt i Sverige för 350 kronor) kostade £2. 2 pund! 26 kronor! Jag köpte 3 par. Ballerinaskorna med volanger kostade £4. Smaka på den. Då spelade det ingen roll att det var den enda butik som besöktes när i London, jag var helt enkelt alldeles för trött för att springa i affärer. Att vara i sjunde månaden i 26 gradig värme i folktät storstad och shopping är ingen höjdarkombination nämligen. Då är det bra att Primark finns.

Inga kommentarer: