torsdag 11 juni 2009

Som julafton

Idag var det besök hos barnmorskan för undersökning. Han växer så det knakar, har bra hjärtljud och jag är sååå stolt över att han är så duktig och verkar vara frisk. Jag gillar inte det här med semestertider, nu ska min ordinarie barnmorska på semester och vi kommer få träffa två andra barnmorskor fram tills det är dags för nedkomst. Som plåster på såren fick jag en babyväska med ett "första tiden-kit" innehållandes blöjor, en liten mössa, oljor mm. Tänk vad glad man kan bli av ett gratis paket blöjor, det måste vara hormonerna, jag blev alldeles rörd. Något som jag helst skulle velat slippa i den där väskan var... gulp... två Tena-skydd. Ni vet vad det är va...? Tena = i.n.k.o.n.t.i.n.e.n.s.s.k.y.d.d. Japp, tydligen kan de vara bra att ha. Det känns som onödig information att få i ett "första tiden-kit" som, enligt mig, bara ska innehålla lycka. Jag är en sådan där som helst slipper viss information för annars tar jag för givet att jag kommer att råka ut för en släng av ditten och datten. "Expect the worst and hope for the best" liksom. Hypokondri, kalla det vad ni vill. Nu är jag iallafall helt övertygad om att de där Tena-skydden kommer att komma till användning. Om inte, så är ju det en bonus högre än banktjänstemännens någonsin kan bli.

Inga kommentarer: