fredag 12 juni 2009

Weekend = partytime!

Bild: Tv 4
Nja, rubriken stämmer inte in på mina helger längre direkt. Denna helg ska vi på förlossningskurs hela helgen och jag förväntar mig inte att det serveras champagne och snittar på Danderyds sjukhus direkt. Nä, snarare en presentation om hur onykter man kan bli av lustgas, olika ställningar att ha mindre ont i, hur ett akutsnitt går till, effektiva krystningsmetoder och det bästa av allt: den som ska förklara allt detta är Louise Hallin. Ni vet, den legitimerade psykoterapeuten som brukar svara på frågor i Tv 4:s Nyhetsmorgonprogram. Jag gillar henne. Hon är lite som Dr Phil, hon "tells it like it is". Den här helgen kommer alltså att vara som många av mina helger i ungdomen tidigare varit, "en dimma", denna gång en dimma av djupt allvar och koncentration istället för en dimma av lite vin och mycket dans (eller var det tvärtom, mycket vin och lite dans...?) så bloggen kommer nog inte uppdateras förrän på måndag igen. Ha en underbar helg alla fina!

Inga kommentarer: