torsdag 25 juni 2009

Producenten svarar på era frågor

Bild från förra årets Ladies night-gäng, från vänster: Henrik Hjelt, David Stenmarck, Peter Stormare & Martin Stenmarck.

Intervju David Stenmarck – upphovsman och producent av Ladies night


Hur fick du idén till Ladies night?
Jag fick idén efter en spelning med Martin på en tjejfest i Bergslagen. Stämningen var magisk och jag kände att detta måste bara gå att göra i ett större och mer utvecklat format.

För att bygga upp en sådan stor show som Lades night är måste man vara entreprenör ut i fingerspetsarna. Vad kännetecknar en bra entreprenör enligt dig?
En bra entreprenör ska ha en förmåga att få människor att lyssna och få förtroende för dig och dina idéer.

Vem är din förebild när det gäller entreprenörer?
Richard Branson


Vad vill du ge kvinnor genom showen?
En härlig kväll i goda vänners lag helt utan några måsten.


Vad är det roligaste med att arbeta med Ladies night?
Det är självklart glädjen som jag ser hos publiken vid varje spelning.

Och tvärtom, vad är det tråkigaste?
Varje år är det många avtal som ska sättas ihop och gås igenom. Detta är inte det roligaste jag vet.

Hur kommer det sig att din bror Martin har varit med varje år?
Han är bäst.

Vilken är din drömcast?
Martin, Andreas och Micke såklart.

Vilken kvinna beundrar du och varför?
Min fru, för att hon får mig att skratta varje dag. Min mamma, för att hon födde mig och gav mig sunda värderingar.

Här kommer några frågor från läsarna.

Fröken Johanna undrar:
Rumsnummer?.. skämtar;-) Hur mycket skrattar ni på repen?
Det är en väldigt lekfull stämning under repetitionerna med många skratt och bus under repen. Showen bygger på glädje och lekfullhet.


Hur mycket kostar scenkläderna?
Det är lite olika från år till år.Vi satsar väldigt mycket på scenshowen. Vi har den stora förmånen att få jobba med Cavaliere som levererar en del av scenkostymerna.


Vilket skämt har ni redan strukit? Inget ännu. Det kommer att strykas en del i augusti.


Jag vill veta allt! Och så hoppas jag på att fansen får sina träffar och autografer efter eller varför inte innan showen? Vi kommer i år efter att showen är slut ha en signering med både Martin och Andreas!

Carméla undrar:
Tja... har varit på Ladies alla åren... och kan förstå varför "vi" inte får träffa dem efter... skulle inte själv vilja vara den som råkar ut för mig efter den showen ;-) men ingen blir gladare än jag om det skulle vara möjligt. första gången körde du No woman no cry...o du var sååå bra...fick sen förra året nöjet att höra dig framföra den igen!...kommer den till hösten oxå? Vi tröttnar aldrig! ;-)
Kanske, vore kul att sjunga en snutt.

Jevelin från Norge undrar:
Det var interresant att lesa att kanske Ladies Night kommer till Norge! När vil det bli?
Vi har planer på att göra en Norge spelning redan nästa år.


Holmiz undrar:
Varför har inte första och tredje årets show kommit ut på dvd för? Jag hade varit den första att köpa dom! Såå härligt att få kika på grabbarna!
Det hade varit fantastiskt kul att ha alla shower utgivna på DVD. 2007 testade vi att göra ett tv-program och sedan släppa en DVD, vilket vi hoppas kunna göra flera gånger.

Pie undrar:
Jag har en fråga eller kanske snarare en önskan...till herr Producenten.:-) Skulle det inte passa helt förträffligt att ha med "Han är galen" med Martin och "Glorius" med Andreas i Ladies showen?! De båda låtarna är ju riktigt fantastiska hyllningar till kvinnan/kvinnor. T.ex. att tänka sig den man älskar innerligt lovsjunga sin kvinna med: -Hon är Miiiin!, det är nog de flesta kvinnors dröm och Martin borde absolut vara den som representerar dessa. Jag tror det garanterat kommer ge härliga rysningar och varma hjärtan på oss i arenorna runt om i landet.

Tack för tipset Pie!!!

Tack David, vi ladies ser fram emot årets show lika mycket som varje år. Tack för att du ger oss EN kväll som bara är för oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,det var en bra interjuv.

Anonym sa...

Tack för att du tog dig tid för oss och våra frågor!:-) Ser grymt mycket fram emot hösten och årets Ladies night. Ha en riktigt härlig sommar. / Pie