tisdag 28 april 2009

Det här längtar jag till...

Att vara gravid är ju förståss helt underbart, roligt, förväntansfullt och alldeles... alldeles... annorlunda från vad man är van vid. Att nytränad och solariebrun dra på sig tight-jeansen, de höga klackarna, svepa vinglaset med siktet inställt på en dansafton med tjejerna är inte riktigt min vardag idag. Men allvarligt, vem försöker jag lura, hälften av det där jag nyss räknade upp gjorde jag ju inte varje vecka innan jag blev gravid heller. Men just nu känns det så. Som att allt jag inte kan eller får göra är just det som lockar. Äta carpaccio och dricka vin i solen i den lilla svarta t ex. Nu är det ju bara 14 veckor kvar tills jag skulle kunna ta det där glaset med vin. Men samtidigt finns känslan av att det kommer dröja längre än så, för då ska man ju amma, vara tjock ett tag till och det enda av intresse då är säkert att sitta och glo på den där lilla grabben som sparkats i magen i flera månader. Vid det laget kommer nog alla tankar på vin och carpaccio vara som bortblåsta. För då vet man ju varför allt det man inte fick göra i några ynka månader skulle vara bra för. Det längtar jag till. Och till premiären av Ladies night!

1 kommentar:

monica gh sa...

Förstår din längtan. Själv har jag fixat biljetter till Göteborg. Skorna är helt i min stil. Köpte nya höga Replay, vårens läckerhet.