torsdag 23 april 2009

Intervju med Martin

Du ska vara med i Ladies night för 4:e året i rad och börjar bli praktiskt taget en inventarie i showen. Hur känns det?
- Jag börjar bli gammal….. Jag får inga andra jobb… Nej, allvarligt talat så är detta Sveriges roligaste show att göra och jag känner mig hedrad att jag får vara med ett år till!

Är det någon skillnad på första årets Ladies night och nu, när showen är inne på sitt fjärde år?
- Vi är bättre förberedda på vad som komma skall men som sagt vi är bara 4 år gamla så visst kommer det nya överraskningar hela tiden.

Vilket år av Ladies night har varit roligast hittills?
-Alla år har haft sin charm, så klart. Första året var det galnaste, år 2 det roligaste och förra året var det musikaliskt mest slipade. Med andra ord jag kan inte välja.

Vilket är ditt roligaste turnéminne?
- När Micke Nykvist föreslog för min bror David att vi skulle dela ut 10.000 lilla röda av Mao till Globenpubliken!

Hur känns årets artistkollegor?
Det är två sköna människor med en stor portion självdistans. Skulle dom eller jag vara med för att vi tycker att vi är guds gåva till kvinnan så hade hela den här showen rasat som ett korthus i vårvindarna! Här är 3 män med alla våra brister och egenheter. Det vi har tillsammans är att vi älskar att underhålla och gör det till 100 %. Visst försöker vi vara så bra vi bara kan…. Och det är det vi ska vara. Så bra vi bara kan!

Ärligt talat Martin… hur känns det att stå på scen med tusentals kvinnor som skriker ditt namn, underkläder som flyger lika tätt som flyttfåglar på hösten och lika många tjuvnyp i rumpan? Är det en pojkdröm som har gått i uppfyllelse?
- Jag har fått alldeles för få tjuvnyp i rumpan.

Vad är det bästa med Ladies night? (bortsett från ovanstående…)
- Tjejerna--- Det är ren glädje och det upplever vi människor allt för sällan.

Vad har du på gång i övrigt just nu? Har vi någon ny skiva att se fram emot?
- Just i denna stund sitter jag i ett kontrollrum i en studio uppe i Östersundstrakten. Inne på min 2:a inspelningsdag av 5 här uppe. Om allt blir som jag tänkt så kommer det att finnas något nytt till turne’n.

Till sist Martin, kan du ge oss ladies en anledning till att köpa biljett till årets show?
- Det blir så mycket roligare om ni kommer! Det blir inte riktigt samma sak utan publik!

9 kommentarer:

monica gh sa...

Jag har en önskan - att kunna åka till Göteborg och se Ladies Night. De är helt enkelt underbara - jag vill dit!

frokenjohanna sa...

Härligt First Lady! Nu känns det som om hösten närmar sig igen! Och lite nyp skall vi väl kunna ordna tjejer eller vad säger ni;-)? kollar du med svägerskan om det är ok? haha!

Låter bra med en ny skiva. Köpte A million candles i fjol och det kändes ju bra på många sätt. Kan inte annat än bli bra. Vem skriver musiken?

MarieP sa...

Ja ni ,
imorgon kanske jag ska ge Martin ett tjuvnyp i baken dådå, eftersom han hade fått alldeles för få såna.
Ska nämligen till Västerås och lyssna på Martin och Hanna.
Ska bli kul att höra båda två tillsammans.

Designdrömmar sa...

Ja nu är det faktiskt dags för den där lunchen:)Jag ringer dig i veckan så bokar vi date. Ha en underbar helg!
Kram Åsa

FIRST LADY sa...

Hej Monica!
Hoppas att du får möjlighet att komma på Ladies night!

Hej fröken Johanna!
Haha, jag kollar med svägerskan :) Martin skriver mycket själv sin musik och ofta tillsammans med sin bror & Ladies nights producent David. David har t ex skrivit "A million candles".

Hej Marie P!
Hoppas du hade kul på konserten med Martin & Hanna!

Hej Åsa!
Ja, vi hörs i veckan :)

Kram på er!

Anonym sa...

Hej First Lady!
Första gången jag skriver här, men är inne o läser din blogg titt för jämnan!
Jag har en liten liten önskan (hoppas det inte gör något) men det blir självklart Ladies Night för mig o min kompis detta år också. Så kom jag att tänka på häromdagen, kan du inte försöka få in så Martin sjunger 1000 miles? tror hans röst hade varit helt perfekt för den låten, o det är ju David som skrivit den så du kan väl fjäska lite för honom hehe:) Ha de bra och lycka till med bebisen:)

FIRST LADY sa...

Hej anonym!

Jag fjäskade rejält för David igår och la upp din id´e om att Martin ska sjunga 1000 miles. Han tyckte det var ett strålande förslag, så nu är det bara att vänta och se om det finns plats för det i showen. Tack för tipset! Underbart!

Kram kram!

MarieP sa...

Lite snabbrecention från konserten med Martin o Hanna i Västerås.
Det var en trevlig upplevelse.
Härlig musik från båda! Efter att börjat konserten på läktaren hamnade vi längst fram då det fanns lediga platser där.
Vi sjöng med på 7milakliv och det märkte Martin. Då han fick syn på mig så hoppade han ner och gav mig en puss på kinden!
Efter konserten så fick vi chans till lite snack med Martin å Hanna.
Och JA, jag gav honom ett tjuvnyp i baken.....Martins kommentar-Tur att inte Hanna såg det ( åsså asgarva han ).Om Hanna läser detta så, förlåt mig för detta ;-)
Bilder finns från detta tillfälle. Kolla in på min facebook o kommentera gärna bilderna...;-D
http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=78775&id=665138387

MarieP sa...

Glömde en sak.....
Det finns ju även bilder o filmsnutt från konserten på min blogg.( pussen finns på film )
http://paschen-paschen.blogspot.com